Verhaar Bouw tekent voor verbouwing kantoor Sliedrecht

Elco Verhaar: 'Bijzonder is dat we bij deze klus overal bij betrokken zijn'

Het kantoor van AB Midden Nederland in Sliedrecht kreeg in 2019 een compleet andere inrichting en uitstraling. De verbouwing is gerealiseerd door Verhaar Bouw uit Hendrik-Ido-Ambacht, een onderneming die zelf al jarenlang gebruik maakt van de diensten van AB Midden Nederland.

Voor degenen die gewend waren aan de oude inrichting van de Sliedrechtse vestiging was het vanaf halverwege 2019 een kwestie van even goed kijken of ze wel bij het juiste pand naar binnen stapten. Van de begane grond bleven tijdens de verbouwing, afgezien van het trappenhuis, alleen de vier buitenmuren overeind; de rest werd eruit gesloopt en vervangen door een compleet nieuw interieur.

Eén van de redenen voor de verbouwing was het feit dat een deel van het werk dat in Sliedrecht werd uitgevoerd, verplaatst werd naar het hoofdkantoor in Houten. Voor het project schreef AB Midden Nederland meerdere aannemers aan; de keuze viel uiteindelijk op Verhaar Bouw. “Bijzonder is dat we bij deze klus overal bij betrokken zijn”, blikt Elco Verhaar, eigenaar van Verhaar Bouw, terug. “Dit ging van het maken van het bestek tot het maken van de keuze voor de vloerbedekking. Als hoofdaannemer stuurden we daarnaast ook de andere bedrijven aan die een bijdrage aan de verbouwing leverden. In overleg met één van hen, Jaleco Totaal Projectafbouw, hebben we bijvoorbeeld geluiddempende wanden uitgezocht. Dat was nodig, omdat er bij de inrichting veel glas is gebruikt. Net als bij onze andere opdrachtgevers dachten we hierin mee en zetten we onze ervaring in om tot het beste eindresultaat te komen.”

Glas speelt inderdaad een belangrijke rol bij de inrichting van het Sliedrechtse kantoor. Na de entree kom je binnen in een grote ruimte met diverse tafels; aan de rechterkant bevinden zich de werkplekken. De medewerkers die daar elke dag werken zijn goed zichtbaar, want voor de afscheiding is gekozen voor glazen wanden in een constructie van donker staal. Daarnaast zijn er meerdere spreekkamers, waar wel in afzondering een gesprek gevoerd of gewerkt kan worden.

In een maand of drie voerden de vakmannen van Verhaar Bouw de verbouwing uit. “Nee, ingewikkeld was het niet. We konden alles er zonder problemen uitslopen omdat er geen dragende constructies waren. De medewerkers van AB Midden Nederland konden op de eerste verdieping gewoon doorwerken. Voor ons was het niet het eerste kantoor dat we aan mochten pakken. Tachtig procent van onze klanten zijn particulieren, twintig procent is zakelijk.”

Zelf is Elco Verhaar al zo’n twintig jaar klant bij AB Midden Nederland. Bij drukte klopt hij graag bij de coöperatie aan voor extra vakmensen om het werk gedaan te krijgen. “Waarom ik voor AB Midden Nederland kies? Je kunt dan rekenen op jongens, die kunnen timmeren én ervan houden om hard te werken. Vroeger waren het vaak boerenzoons, die na het melken de handen uit de mouwen staken. Dat is wel minder geworden, maar de mentaliteit is wel hetzelfde gebleven.”

Een jaar of wat geleden, toen het heel druk was en AB Midden Nederland geen tijdelijke medewerkers beschikbaar had, maakte Verhaar van een ander uitzendbureau gebruik. “Dat beviel slecht. Ik wist meteen weer waarom ik alleen van AB Midden Nederland gebruik maak. Druk is het nog steeds, daarom sta ik op de wachtlijst; als de relatiebeheerder een timmerman beschikbaar heeft, kan hij ons altijd bellen. De kans is groot dat die meteen bij ons aan de slag kan.”